Algemeen
Sociale veiligheid en omgaan met agressie
Alle chauffeurs krijgen er een keer mee te maken: spanningsvolle situaties en/of verbale agressie van klanten. Agressie is een heftige emotie en het is de kunst om dit gedrag op een professionele wijze onder controle te houden. Door vroegtijdig en alert te reageren kan de chauffeur met zelfvertrouwen intimiderende situaties hanteren of voorkomen.
Doel:
De deelnemer leert de diverse vormen van agressie te herkennen en alert te reageren op momenten dat er intimiderende situaties ontstaan.
Voor wie:
Chauffeurs nationaal en internationaal.
Inhoud:
- Inzicht verwerven in eigen gedrag ten aanzien van conflictsituaties en/of agressieve situaties
- Opbouwen van zelfvertrouwen en scheppen van een kader
- Beheersen van technieken ter voorkoming van agressief gedrag
- Oplossen van agressieve situaties en omgaan met agressief gedrag
- Ontwikkelen van samenwerkingsgedrag en het hanteren van conflicten
- Effectief omgaan met stress en collega-begeleiding bij agressie en geweld
Examen:
Na afloop wordt geen examen afgenomen.
Waarde nascholing:
7 uur voor de nascholing code 95.
Startdatums
There a no startdates for this programme yet.